Kahwin

 

Sumber : 1001Ucapan.com



Bismillahirrahmanirahim.


Ya Allah, jadikan hari ini sebagai pembuka rezeki dan keberkatan pintu kebaikan, kesihatan, keselamatan dan pintu syurga bagi kita semua.


                Aamiin ya rabbal alamin ♥️


Sedar diri sangat yang kita ni ada masalah kesihatan jadi bila fikir hal nikah macam macam aku fikir. Fikir boleh ke bakal laki terima, boleh ke bakal mertua terima, boleh ke bakal keluarga mertua terima. Banyak masa terluang dulu aku fikir perihal penerimaan orang tentang masalah kesihatan aku ni je sebenarnya. Tapi, waktu tu masalah kesihatan aku, aku rasa tak lah teruk mana. Jadi aku kept on telling myself "alahhh mu ada kencing manis dgn kolesterol je jamilla, bukan masalah besar sangat pun". Jadi, aku pun kahwin kah kah kah. 



Alhamdulillah, bulan Mac 2017 aku selamat diijabkabul dengan suami. Semuanya dipermudah dari awal hingga akhir. Sepatutnya kita kahwin tengah tahun, tapi sebab suami kena transfer kerja ke Langkawi, semua dipercepatkan. Aku rasa persiapan kahwin aku ambil masa beberapa bulan je. Zap zap zussss ehhh dah kahwin! Haha. 

Awal kahwin aku PJJ dengan suami. Dia di Langkawi, aku di Kota Bharu. Everything was smooth. Sampai masa, aku letak jawatan dan ikut suami kerja di Langkawi untuk lima tahun. Maka bermulalah hidup merantau seorang Jamilla Qhaireen di utara tanah air, Langkawi Permata Kedah. 

Beberapa bulan lepas tu, kami dapat berita gembira. Aku mengandung. Sebenarnya aku syak aku mengandung sebelum pindah Langkawi lagi, tapi aku tak pernah cek upt, taknak berharap sebab aku tahu aku ada masalah kesihatan. Orang cakap pesakit kencing manis susah nak mengandung dan "lekat anak". Mengandung tu bukan first priority aku pun sebenarnya. Aku plan nak jumpa doktor, consult doktor dulu perihal masalah kesihatan aku ni baru lah cuba untuk mengandung. Tapi perancangan Allah itu lebih baik dari perancangan kita sendiri. 

30 November 2017 aku selamat melahirkan seorang puteri dengan selamat. Alhamdulillah. 

Next entry kita cerita pasal mengandung pulak ehhhh. Sakit perut peritonitis aku ni still on off. Sekali dia sakit, sekali dia OK. Entahlahhhh. Entah syiapaaa yang salahhhh ku tak tahuuuu.......



Assalamualaikum wbt!

Comments

Popular posts from this blog

No. 1

Happy New Year

Diabetes : Part Two